Regulamin
Regulamin sklepu internetowego Kidco.pl
1. Postanowienia wstępne i dane kontaktowe
- Sklep internetowy Kidco działający pod adresem internetowym kidco.pl prowadzony jest przez BOOKFINANSE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa, NIP: 5252770119, REGON: 381794565, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. ST. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000757444.
- Niniejszy Regulamin określa w szczególności warunki oraz zasady korzystania ze Sklepu, zasady związane z zawarciem Umowy oraz prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klienta.
- Klient ma możliwość kontaktu ze Sprzedawcą drogą pisemną (dane adresowe wskazane w 1 ust. 1 Regulaminu), elektroniczną – pod adresem e-mail: kontakt@bookfinanse.pl, a także telefoniczną – pod numerem telefonu: +48 22 105 55 00. Odpowiedzi na wszelkie zapytania udzielane są w godzinach pracy Sklepu, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00.
- Klient, składając zamówienie na określoną treść cyfrową poprzez stronę internetową Sklepu, oświadcza, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu oraz akceptuje jego wszystkie postanowienia.
2. Słowniczek (definicje)
Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenia poniższych pojęć:
- Sprzedawca / Usługodawca – BOOKFINANSE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa, NIP: 5252770119, REGON: 381794565, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. ST. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000757444; telefon: +48 22 105 55 00; adres e-mail: kontakt@bookfinanse.pl
- Klient / Kupujący – osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę o dostarczenie treści cyfrowej.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, działający pod adresem internetowym kidco.pl, za pośrednictwem którego Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną, tj. w szczególności prezentuje Produkty oraz umożliwia składanie Zamówień w celu zawarcia Umowy o dostarczenie treści cyfrowej.
- Regulamin – niniejszy Regulamin, dostępny również pod adresem internetowym …… .
- Konsument – osoba fizyczna w rozumieniu art. 22 (1) Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej, która nie jest bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Treść cyfrowa / Produkt – oferowane przez Sprzedawcę e-booki, kursy online oraz inne treści online stanowiące treść cyfrową w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta, a także utwór w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych; rozumiane również jako plik / pliki udostępniane w formie cyfrowej nieutrwalone na trwałym nośnik.
- Umowa / Umowa o dostarczenie treści cyfrowej – umowa zawarta za pośrednictwem Sklepu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, której przedmiotem jest określona Treść cyfrowa; na jej mocy Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Klientowi umówionego Produktu, a Klient zobowiązuje się do uiszczenia na rzecz Sprzedawcy ceny za Produkt.
- Zamówienie – oświadczenie woli złożone przez Usługobiorcę, mające na celu zawarcie Umowy; Zamówienie powinno określać Produkt, jego rodzaj oraz ilość.
- Formularz rejestracji – formularz, którego uzupełnienie skutkuje możliwością założenia indywidualnego Konta w Sklepie.
- Konto – konto mające na celu zindywidualizowanie Klienta oraz zgromadzenie jego danych i informacji o złożonych Zamówieniach na stronie Sklepu.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, Dz. U. 1964 nr 16 poz. 93.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz. U. 2014 poz. 827.
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Dz. U. 2002 nr 144 poz. 1204.
Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83.
3. Zasady i warunki korzystania ze Sklepu
- W celu zapoznania się z katalogiem Produktów oferowanych przez Sprzedawcę na stronie Sklepu oraz składania Zamówień na oferowane Produkty wymagane jest:
- korzystanie z komputera, telefonu komórkowego lub innego urządzenia z dostępem do Internetu oraz przeglądarki internetowej, takiej jak np. Google Chrome, Safari czy Mozilla Firefox,
- aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa wymaganych plików “cookies”.
- Sprzedawca, w najszerszym dopuszczalnym zakresie, nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, które zostały spowodowane zdarzeniem zewnętrznym i niemożliwym do zapobieżenia, niezależnym od woli człowieka (siłą wyższą), niedozwolonym działaniem osób trzecich oraz niekompatybilnością Sklepu z urządzeniem elektronicznym wykorzystywanym przez Klienta. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania przerw w funkcjonowaniu Sklepu na skutek wszelkich modyfikacji, przeprowadzanych prac technicznych i serwisowych związanych z prawidłowym działaniem systemu teleinformatycznego.
- Klient jest obowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dobrymi obyczajami – zwracając szczególną uwagę na poszanowanie wszelkich dóbr osobistych, praw majątkowych oraz własności intelektualnej. Akceptując niniejszy Regulamin, Klient zobowiązuje się w szczególności do:
- wykorzystywania wszelkich treści oraz Produktów zamieszczonych na stronie Sklepu wyłącznie dla osobistego użytku,
- niepodejmowania jakichkolwiek działań i aktywności, które mogłyby zakłócać prawidłowe korzystanie ze Sklepu przez innych Klientów oraz Sprzedawcę, a także nieingerowanie w system teleinformatyczny i elementy techniczne Sklepu,
- niezamieszania na stronie Sklepu treści niezgodnych z obowiązującymi przepisami prawa, w tym treści wulgarnych i naruszających dobra osobiste innych Klientów lub Sprzedawcy.
- Naruszenie przez Klienta postanowień zawartych w ust. 3 może skutkować pozbawieniem go prawa do korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę.
- Wszelkie informacje podane przez Klienta w toku składania Zamówienia powinny być zgodne ze stanem faktycznym oraz sformułowane w sposób wyczerpujący i umożliwiający zrealizowanie Zamówienia. W przypadku podania danych, które czynią niemożliwym właściwe zrealizowanie Zamówienia, Sprzedawca ma uprawnienie do odmowy danej realizacji. Jednakże przed przedłożeniem danej odmowy, Sprzedawca, jeżeli jest to możliwe, skontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia wszelkich rozbieżności.
- Ceny Produktów podane na stronie Sklepu są podawane w polskich złotych (PLN) oraz są cenami brutto – uwzględniają podatek od towarów i usług (VAT).
4. Zasady zawierania Umowy
- Składając Zamówienie na określony Produkt, Klient musi podjąć następujące działania:
- wybrać właściwy Produkt wraz ze wskazaniem jego ilości poprzez zaznaczenie opcji “Dodaj do koszyka”,
- po przekierowaniu do “Koszyka”, w którym widoczny będzie zamawiany Produkt, kliknąć w przycisk “Kup teraz”,
- w przypadku braku posiadania Konta – należy wypełnić formularz zamówienia wypełniając wszystkie konieczne dane, a następnie wybrać sposób płatności spośród opcji wskazanych w § 4 ust. 2 Regulaminu,
- w przypadku posiadania Konta – zalogować się na stronę Sklepu z wykorzystaniem loginu oraz hasła (wcześniej wskazane dane zostaną uzupełnione automatycznie) i następnie wybrać sposób płatności sposób opcji wskazanych w § 4 ust. 2 Regulaminu,
- zaakceptować Regulamin – akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do prawidłowego złożenia Zamówienia,
- kliknąć w przycisk “Kupuję z obowiązkiem zapłaty”.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- płatność z wykorzystaniem systemu BLIK,
- płatność online (Przelewy24),
- przelew bankowy,
- przelew tradycyjny.
- W przypadku braku otrzymania płatności na rachunku Sprzedawcy w terminie 5 dni od złożenia Zamówienia zostaje ono anulowane.. Po zaistnieniu danej okoliczności istnieje możliwość ponownego złożenia Zamówienia.
- Po otrzymaniu Zamówienia, Sprzedawca wyśle Klientowi na podany adres e-mail potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, wskazując w szczególności na wybrany Produkt, sposób płatności oraz cenę Produktu. Po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia, ale przed uiszczeniem płatności, Klient może zrezygnować ze złożonego Zamówienia, informując o tym Usługodawcę drogą mailową.
- Sprzedawca przystąpi do realizacji Zamówienia niezwłocznie po zaksięgowaniu środków pieniężnych na jego rachunku bankowym.
- Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta maila z potwierdzeniem jej zawarcia. Udostępnienie Produktu nastąpi nie później niż w ciągu 12 godzin od otrzymania danej wiadomości elektronicznej.
- Klient ma prawo do otrzymania faktury elektronicznej. Wystawiana jest ona na wyraźne żądanie Klienta, wyrażone podczas procesu składania Zamówienia poprzez zaznaczenie właściwej opcji. W celu wystawienia faktury, Sklep może zażądać podania dodatkowych, niezbędnych danych w odpowiednim formularzu. Faktura wystawiona zostanie po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy i wysłana na podany adres e-mail Klienta.
- Klient ma możliwość składania zamówień w dowolnym czasie – 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
- Przed złożeniem Zamówienia, Klient, wykorzystując udostępnione przez Sprzedawcę informację dotyczące oferowanych Produktów, powinien upewnić się, że wybrany przez niego Produkt w postaci e-booka, kursu online lub innej usługi online stanowiącej treść cyfrową będzie obsługiwany przez wykorzystywane urządzenie elektroniczne.
- Dostawa Produktów następuje wyłącznie drogą elektroniczną i jest bezpłatna. Klient, po spełnieniu wszystkich warunków zawartych w § 4 ust. 1 Regulaminu i prawidłowym zaksięgowaniu płatności, otrzymuje zamówiony Produkt w formie odpowiedniego dokumentu / linku / innej opcji umożliwiającej jego należyte wykorzystanie.
- Jeżeli Kupujący nie zgłosi Sprzedawcy w formie pisemnej, elektronicznej lub telefonicznej, wykorzystując do tego dane wskazane w § 1 ust. 1 i § 1 ust. 3 Regulaminu, w ciągu 5 dni od daty dokonania płatności, informacji, że nie otrzymał zamówionego Produktu – przyjmuje się, że został on skutecznie doręczony Klientowi.
5. Prawa własności intelektualnej
- E-booki, kursy online oraz inne treści online stanowią treść cyfrową w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta oraz utwór w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Produkty oferowane przez Sprzedawcę mają prawo być zabezpieczone znakiem wodnym wskazującym na podmiot Usługodawcy lub poprzez inny, przyjęty sposób zabezpieczenia treści cyfrowych.
- Klient nie ma prawa wprowadzania Produktów do dalszego obrotu. Korzystanie z zamówionych treści cyfrowych możliwe jest tylko na użytek własny – nie dopuszcza się udostępniania Produktów jakimkolwiek osobom trzecim.
- W ramach korzystania z zakupionych e-booków, kursów online lub innych treści online będących treścią cyfrową Klient zyskuje prawo do następujących sposobów eksploatacji Produktu:
– wyświetlanie,
– odtwarzanie,
– przechowywanie,
– drukowanie,
– wprowadzanie do pamięci urządzenia elektronicznego,
jednakże wszystkie te okoliczności mogą być wykonywane wyłącznie na nośnikach będących własnością Klienta oraz na jego własny użytek.
- Klient nie posiada uprawnień do jakiejkolwiek ingerencji w treść i wygląd nabytych Produktów. W szczególności nie ma prawa ich kopiować, tworzyć opracowań lub streszczeń, zmieniać sposobu w jaki zostały mu udostępnione, wykorzystywać ich w celach komercyjnych ani usuwać ewentualnych błędów i wprowadzonych zabezpieczeń.
- W przypadku wykrycia jakichkolwiek naruszeń dokonanych przez Klienta lub osoby trzecie działające na jego zlecenie – Sprzedawca może dochodzić naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych.
Z chwilą otrzymania Produktu, Klientowi udzielona zostaje niezbywalna, niewyłączna, nieprzenoszalna i niedająca prawa do sublicencjonowania – licencja do korzystania z nabytego Produktu. Dana licencja obejmuje prawo do korzystania z autorskich praw majątkowych – bez ograniczeń co do terytorium i czasu. Dana licencja zostaje udzielona tylko w zakresie wskazanym w niniejszym Regulaminie – nie są dopuszczalne wszelkie domniemania czy rozszerzenia interpretacyjne co do przysługującej licencji.
6. Reklamacje
- Klient ma prawo zgłosić reklamację w drodze elektronicznej, pisemnej lub telefonicznej – wykorzystując do tego dane wskazane w § 1 ust. 1 i § 1 ust. 3 Regulaminu.
- Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tego momentu.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową, jeżeli Konsument, najpóźniej w dniu zawarcia Umowy, został poinformowany o wszelkich istniejących różnicach oraz rozbieżnościach i wyraźnie zaakceptował brak wskazanego elementu lub cechy Produktu.
- Reklamacja może zostać złożona w przypadku niezgodności Produktu z Umową, a w szczególności, gdy:
- Klient nie otrzyma zamówionego Produktu w postaci jednej z form wskazanych w § 4 ust. 10 Regulaminu w ciągu 2 dni od dokonania zapłaty, z zastrzeżeniem § 4 ust. 11 Regulaminu,
- Produkt, który został udostępniony Klientowi jest uszkodzony i niemożliwy do odtworzenia na wykorzystywanym urządzeniu elektronicznym
- rodzaj, ilość, kompatybilność oraz interoperacyjność treści cyfrowej jest niezgodna z opisem Produktu zamieszczonym na Stronie oraz z Umową,
- treść cyfrowa nie może zostać wykorzystywana w celu, do którego zazwyczaj używa się tego rodzaju Produktów, uwzględniając przy tym obowiązujące przepisy prawa oraz dobre praktyki.
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko klienta,
- przypisany numer zamówienia,
- wyczerpujący opis problemu dotyczącego Produktu,
- proponowany sposób rozwiązania problemu,
- dane kontaktowe Klienta (adres e-mail, numer telefonu i ewentualnie adres do korespondencji).
- W przypadku umów zawieranych z przedsiębiorcami, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkody wyrządzone umyślnie oraz w granicach poniesionych strat. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego – Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami.
- W przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w ust. 4, Konsument może żądać:
- usunięcia wady w sposób umożliwiający pełne korzystanie z Produktu w zakresie wskazanym w Regulaminie,
- wymiany Produktu na wolny od wad,
- obniżenia pierwotnej ceny Produktu, chyba, że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności usunie wskazaną wadę lub wymieni Produkt na niewadliwy.
Ponadto, Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy, jeżeli Produkt nie został doprowadzony do stanu zgodnego z treścią Umowy, mimo wcześniejszego zgłoszenia istniejącego problemu. Odstąpienie od umowy nie jest możliwe, jeżeli błąd ma charakter nieistotny.
- Sprzedawca udziela odpowiedzi na złożoną reklamację w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i wnoszenia roszczeń. Ma on możliwość:
- zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie zaistniałego sporu,
- zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego,
- skorzystania z pomocy dowolnego rzecznika praw konsumenta lub wszelkich organaizacji, których celem statutowym jest ochrona konsumentów.
7. Odstąpienie od umowy
- Konsument na prawo odstąpić od umowy, bez podania przyczyny, w ciągu 14 dni od jej zawarcia, z zastrzeżeniem poniższych postanowień umowych.
- Oświadczenie o skorzystaniu z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, należy dostarczyć Sprzedawcy w formie elektronicznej lub pisemnej – wykorzystując do tego dane wskazane w § 1 ust. 1 i § 1 ust. 3 Regulaminu.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, zwrócić Konsumentowi wartość dokonanej przez niego zapłaty. Dokonując danego zwrotu, Sprzedawca korzysta ze sposobu płatności, którym posłużył się Konsument składając Zamówienie.
- Mając na uwadze art. 38 1 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta, a także § 5 ust. 1 niniejszego Regulaminu – Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy po rozpoczęciu spełnienia świadczenia. W treści wiadomości elektronicznej, o której mowa w § 4 ust. 6, Sprzedawca jednocześnie informuje Konsumenta, że po udostępnieniu mu zamówionego Produktu – traci prawo odstąpienia od umowy. Rozpoczęcie spełnienia świadczenia ma miejsce w chwili dostarczenia Produktu Klientowi. Klient, składając Zamówienie, może zaznaczyć opcję braku zgody na udostępnienie mu Produktu przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. W takim przypadku Produkt zostanie mu udostępniony po upływie danego terminu, tj. 14 dni od dnia zawarcia Umowy.
8. Bezpieczeństwo Danych Osobowych
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych przy realizacji postanowień Regulaminu jest Sprzedawca. Zakres, cel i zasady przetwarzania danych osobowych wskazane zostały w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej pod adresem https://kidco.pl/polityka-prywatnosci
9. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane w Sklepie formułowane i wysyłane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany / aktualizacji niniejszego Regulaminu. Nowy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji na stronie Sklepu Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy następujących aktów prawnych: kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz inne, właściwe przepisy powszechnie obowiązujące.
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów jest sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedawcy.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od29.11.2014 r.