Regulamin

Regulamin

 

Regulamin sklepu internetowego Kidco.pl

1. Postanowienia wstępne i dane kontaktowe

  1. Sklep internetowy Kidco działający pod adresem internetowym kidco.pl prowadzony jest przez BOOKFINANSE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa, NIP: 5252770119, REGON: 381794565, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. ST. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000757444.
  2. Niniejszy Regulamin określa w szczególności warunki oraz zasady korzystania ze Sklepu, zasady związane z zawarciem Umowy oraz prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klienta.
  3. Klient ma możliwość kontaktu ze Sprzedawcą drogą pisemną (dane adresowe wskazane w 1 ust. 1 Regulaminu), elektroniczną – pod adresem e-mail: kontakt@bookfinanse.pl, a także telefoniczną – pod numerem telefonu: +48 22 105 55 00. Odpowiedzi na wszelkie zapytania udzielane są w godzinach pracy Sklepu, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00.
  4. Klient, składając zamówienie na określoną treść cyfrową poprzez stronę internetową Sklepu, oświadcza, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu oraz akceptuje jego wszystkie postanowienia.

2. Słowniczek (definicje)

Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenia poniższych pojęć:

  1. Sprzedawca / Usługodawca – BOOKFINANSE Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy T. Chałubińskiego 8, 00-613 Warszawa, NIP: 5252770119, REGON: 381794565, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. ST. Warszawy XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000757444; telefon: +48 22 105 55 00; adres e-mail: kontakt@bookfinanse.pl
  2. Klient / Kupujący – osoba fizyczna o pełnej zdolności do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę o dostarczenie treści cyfrowej.
  3. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, działający pod adresem internetowym kidco.pl, za pośrednictwem którego Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną, tj. w szczególności prezentuje Produkty oraz umożliwia składanie Zamówień w celu zawarcia Umowy o dostarczenie treści cyfrowej.
  4. Regulamin – niniejszy Regulamin, dostępny również pod adresem internetowym …… .
  5. Konsument – osoba fizyczna w rozumieniu art. 22 (1) Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej, która nie jest bezpośrednio związana z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Treść cyfrowa / Produkt – oferowane przez Sprzedawcę e-booki, kursy online oraz inne treści online stanowiące treść cyfrową w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta, a także utwór w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych; rozumiane również jako plik / pliki udostępniane w formie cyfrowej nieutrwalone na trwałym nośnik.
  7. Umowa / Umowa o dostarczenie treści cyfrowej – umowa zawarta za pośrednictwem Sklepu pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, której przedmiotem jest określona Treść cyfrowa; na jej mocy Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Klientowi umówionego Produktu, a Klient zobowiązuje się do uiszczenia na rzecz Sprzedawcy ceny za Produkt.
  8. Zamówienie – oświadczenie woli złożone przez Usługobiorcę, mające na celu zawarcie Umowy; Zamówienie powinno określać Produkt, jego rodzaj oraz ilość.
  9. Formularz rejestracji – formularz, którego uzupełnienie skutkuje możliwością założenia indywidualnego Konta w Sklepie.
  10. Konto – konto mające na celu zindywidualizowanie Klienta oraz zgromadzenie jego danych i informacji o złożonych Zamówieniach na stronie Sklepu.
  11. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, Dz. U. 1964 nr 16 poz. 93.
  12. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Dz. U. 2014 poz. 827.
  13. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Dz. U. 2002 nr 144 poz. 1204.

Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83.

3. Zasady i warunki korzystania ze Sklepu

  1. W celu zapoznania się z katalogiem Produktów oferowanych przez Sprzedawcę na stronie Sklepu oraz składania Zamówień na oferowane Produkty wymagane jest:
  • korzystanie z komputera, telefonu komórkowego lub innego urządzenia z dostępem do Internetu oraz przeglądarki internetowej, takiej jak np. Google Chrome, Safari czy Mozilla Firefox,
  • aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty elektronicznej (e-mail),
  • włączona obsługa wymaganych plików “cookies”.
  1. Sprzedawca, w najszerszym dopuszczalnym zakresie, nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, które zostały spowodowane zdarzeniem zewnętrznym i niemożliwym do zapobieżenia, niezależnym od woli człowieka (siłą wyższą), niedozwolonym działaniem osób trzecich oraz niekompatybilnością Sklepu z urządzeniem elektronicznym wykorzystywanym przez Klienta. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania przerw w funkcjonowaniu Sklepu na skutek wszelkich modyfikacji, przeprowadzanych prac technicznych i serwisowych związanych z prawidłowym działaniem systemu teleinformatycznego.
  2. Klient jest obowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz dobrymi obyczajami – zwracając szczególną uwagę na poszanowanie wszelkich dóbr osobistych, praw majątkowych oraz własności intelektualnej. Akceptując niniejszy Regulamin, Klient zobowiązuje się w szczególności do:
  • wykorzystywania wszelkich treści oraz Produktów zamieszczonych na stronie Sklepu wyłącznie dla osobistego użytku,
  • niepodejmowania jakichkolwiek działań i aktywności, które mogłyby zakłócać prawidłowe korzystanie ze Sklepu przez innych Klientów oraz Sprzedawcę, a także nieingerowanie w system teleinformatyczny i elementy techniczne Sklepu,
  • niezamieszania na stronie Sklepu treści niezgodnych z obowiązującymi przepisami prawa, w tym treści wulgarnych i naruszających dobra osobiste innych Klientów lub Sprzedawcy.
  1. Naruszenie przez Klienta postanowień zawartych w ust. 3 może skutkować pozbawieniem go prawa do korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę.
  2. Wszelkie informacje podane przez Klienta w toku składania Zamówienia powinny być zgodne ze stanem faktycznym oraz sformułowane w sposób wyczerpujący i umożliwiający zrealizowanie Zamówienia. W przypadku podania danych, które czynią niemożliwym właściwe zrealizowanie Zamówienia, Sprzedawca ma uprawnienie do odmowy danej realizacji. Jednakże przed przedłożeniem danej odmowy, Sprzedawca, jeżeli jest to możliwe, skontaktuje się z Klientem w celu wyjaśnienia wszelkich rozbieżności.
  3. Ceny Produktów podane na stronie Sklepu są podawane w polskich złotych (PLN) oraz są cenami brutto – uwzględniają podatek od towarów i usług (VAT).

4. Zasady zawierania Umowy

  1. Składając Zamówienie na określony Produkt, Klient musi podjąć następujące działania:
  • wybrać właściwy Produkt wraz ze wskazaniem jego ilości poprzez zaznaczenie opcji “Dodaj do koszyka”,
  • po przekierowaniu do “Koszyka”, w którym widoczny będzie zamawiany Produkt, kliknąć w przycisk “Kup teraz”,
  • w przypadku braku posiadania Konta – należy wypełnić formularz zamówienia wypełniając wszystkie konieczne dane, a następnie wybrać sposób płatności spośród opcji wskazanych w § 4 ust. 2 Regulaminu,
  • w przypadku posiadania Konta – zalogować się na stronę Sklepu z wykorzystaniem loginu oraz hasła (wcześniej wskazane dane zostaną uzupełnione automatycznie) i następnie wybrać sposób płatności sposób opcji wskazanych w § 4 ust. 2 Regulaminu,
  • zaakceptować Regulamin – akceptacja jest dobrowolna, ale niezbędna do prawidłowego złożenia Zamówienia,
  • kliknąć w przycisk “Kupuję z obowiązkiem zapłaty”.
  1. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
  • płatność z wykorzystaniem systemu BLIK,
  • płatność online (Przelewy24),
  • przelew bankowy,
  • przelew tradycyjny.
  1. W przypadku braku otrzymania płatności na rachunku Sprzedawcy w terminie 5 dni od złożenia Zamówienia zostaje ono anulowane.. Po zaistnieniu danej okoliczności istnieje możliwość ponownego złożenia Zamówienia.
  2. Po otrzymaniu Zamówienia, Sprzedawca wyśle Klientowi na podany adres e-mail potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, wskazując w szczególności na wybrany Produkt, sposób płatności oraz cenę Produktu. Po potwierdzeniu przyjęcia zamówienia, ale przed uiszczeniem płatności, Klient może zrezygnować ze złożonego Zamówienia, informując o tym Usługodawcę drogą mailową.
  3. Sprzedawca przystąpi do realizacji Zamówienia niezwłocznie po zaksięgowaniu środków pieniężnych na jego rachunku bankowym.
  4. Umowa zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta maila z potwierdzeniem jej zawarcia. Udostępnienie Produktu nastąpi nie później niż w ciągu 12 godzin od otrzymania danej wiadomości elektronicznej.
  5. Klient ma prawo do otrzymania faktury elektronicznej. Wystawiana jest ona na wyraźne żądanie Klienta, wyrażone podczas procesu składania Zamówienia poprzez zaznaczenie właściwej opcji. W celu wystawienia faktury, Sklep może zażądać podania dodatkowych, niezbędnych danych w odpowiednim formularzu. Faktura wystawiona zostanie po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy i wysłana na podany adres e-mail Klienta.
  6. Klient ma możliwość składania zamówień w dowolnym czasie – 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
  7. Przed złożeniem Zamówienia, Klient, wykorzystując udostępnione przez Sprzedawcę informację dotyczące oferowanych Produktów, powinien upewnić się, że wybrany przez niego Produkt w postaci e-booka, kursu online lub innej usługi online stanowiącej treść cyfrową będzie obsługiwany przez wykorzystywane urządzenie elektroniczne.
  8. Dostawa Produktów następuje wyłącznie drogą elektroniczną i jest bezpłatna. Klient, po spełnieniu wszystkich warunków zawartych w § 4 ust. 1 Regulaminu i prawidłowym zaksięgowaniu płatności, otrzymuje zamówiony Produkt w formie odpowiedniego dokumentu / linku / innej opcji umożliwiającej jego należyte wykorzystanie.
  9. Jeżeli Kupujący nie zgłosi Sprzedawcy w formie pisemnej, elektronicznej lub telefonicznej, wykorzystując do tego dane wskazane w § 1 ust. 1 i § 1 ust. 3 Regulaminu, w ciągu 5 dni od daty dokonania płatności, informacji, że nie otrzymał zamówionego Produktu – przyjmuje się, że został on skutecznie doręczony Klientowi.

5. Prawa własności intelektualnej

  1. E-booki, kursy online oraz inne treści online stanowią treść cyfrową w rozumieniu ustawy o prawach konsumenta oraz utwór w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  2. Produkty oferowane przez Sprzedawcę mają prawo być zabezpieczone znakiem wodnym wskazującym na podmiot Usługodawcy lub poprzez inny, przyjęty sposób zabezpieczenia treści cyfrowych.
  3. Klient nie ma prawa wprowadzania Produktów do dalszego obrotu. Korzystanie z zamówionych treści cyfrowych możliwe jest tylko na użytek własny – nie dopuszcza się udostępniania Produktów jakimkolwiek osobom trzecim.
  4. W ramach korzystania z zakupionych e-booków, kursów online lub innych treści online będących treścią cyfrową Klient zyskuje prawo do następujących sposobów eksploatacji Produktu:

– wyświetlanie,
– odtwarzanie,
– przechowywanie,
– drukowanie,
– wprowadzanie do pamięci urządzenia elektronicznego,

jednakże wszystkie te okoliczności mogą być wykonywane wyłącznie na nośnikach będących własnością Klienta oraz na jego własny użytek.

  1. Klient nie posiada uprawnień do jakiejkolwiek ingerencji w treść i wygląd nabytych Produktów. W szczególności nie ma prawa ich kopiować, tworzyć opracowań lub streszczeń, zmieniać sposobu w jaki zostały mu udostępnione, wykorzystywać ich w celach komercyjnych ani usuwać ewentualnych błędów i wprowadzonych zabezpieczeń.
  2. W przypadku wykrycia jakichkolwiek naruszeń dokonanych przez Klienta lub osoby trzecie działające na jego zlecenie – Sprzedawca może dochodzić naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych.

Z chwilą otrzymania Produktu, Klientowi udzielona zostaje niezbywalna, niewyłączna, nieprzenoszalna i niedająca prawa do sublicencjonowania – licencja do korzystania z nabytego Produktu. Dana licencja obejmuje prawo do korzystania z autorskich praw majątkowych – bez ograniczeń co do terytorium i czasu. Dana licencja zostaje udzielona tylko w zakresie wskazanym w niniejszym Regulaminie – nie są dopuszczalne wszelkie domniemania czy rozszerzenia interpretacyjne co do przysługującej licencji.

6. Reklamacje

  1. Klient ma prawo zgłosić reklamację w drodze elektronicznej, pisemnej lub telefonicznej – wykorzystując do tego dane wskazane w § 1 ust. 1 i § 1 ust. 3 Regulaminu.
  2. Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tego momentu.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową, jeżeli Konsument, najpóźniej w dniu zawarcia Umowy, został poinformowany o wszelkich istniejących różnicach oraz rozbieżnościach i wyraźnie zaakceptował brak wskazanego elementu lub cechy Produktu.
  4. Reklamacja może zostać złożona w przypadku niezgodności Produktu z Umową, a w szczególności, gdy:
  • Klient nie otrzyma zamówionego Produktu w postaci jednej z form wskazanych w § 4 ust. 10 Regulaminu w ciągu 2 dni od dokonania zapłaty, z zastrzeżeniem § 4 ust. 11 Regulaminu,
  • Produkt, który został udostępniony Klientowi jest uszkodzony i niemożliwy do odtworzenia na wykorzystywanym urządzeniu elektronicznym
  • rodzaj, ilość, kompatybilność oraz interoperacyjność treści cyfrowej jest niezgodna z opisem Produktu zamieszczonym na Stronie oraz z Umową,
  • treść cyfrowa nie może zostać wykorzystywana w celu, do którego zazwyczaj używa się tego rodzaju Produktów, uwzględniając przy tym obowiązujące przepisy prawa oraz dobre praktyki.
  1. Reklamacja powinna zawierać:
  • imię i nazwisko klienta,
  • przypisany numer zamówienia,
  • wyczerpujący opis problemu dotyczącego Produktu,
  • proponowany sposób rozwiązania problemu,
  • dane kontaktowe Klienta (adres e-mail, numer telefonu i ewentualnie adres do korespondencji).
  1. W przypadku umów zawieranych z przedsiębiorcami, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkody wyrządzone umyślnie oraz w granicach poniesionych strat. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego – Sprzedawca wyłącza odpowiedzialność z tytułu rękojmi w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami.
  2. W przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w ust. 4, Konsument może żądać:
  • usunięcia wady w sposób umożliwiający pełne korzystanie z Produktu w zakresie wskazanym w Regulaminie,
  • wymiany Produktu na wolny od wad,
  • obniżenia pierwotnej ceny Produktu, chyba, że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności usunie wskazaną wadę lub wymieni Produkt na niewadliwy.

Ponadto, Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy, jeżeli Produkt nie został doprowadzony do stanu zgodnego z treścią Umowy, mimo wcześniejszego zgłoszenia istniejącego problemu. Odstąpienie od umowy nie jest możliwe, jeżeli błąd ma charakter nieistotny.

  1. Sprzedawca udziela odpowiedzi na złożoną reklamację w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
  2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i wnoszenia roszczeń. Ma on możliwość:
  • zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie zaistniałego sporu,
  • zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego,
  • skorzystania z pomocy dowolnego rzecznika praw konsumenta lub wszelkich organaizacji, których celem statutowym jest ochrona konsumentów.

7. Odstąpienie od umowy

  1. Konsument na prawo odstąpić od umowy, bez podania przyczyny, w ciągu 14 dni od jej zawarcia, z zastrzeżeniem poniższych postanowień umowych.
  2. Oświadczenie o skorzystaniu z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, należy dostarczyć Sprzedawcy w formie elektronicznej lub pisemnej – wykorzystując do tego dane wskazane w § 1 ust. 1 i § 1 ust. 3 Regulaminu.
  3. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, zwrócić Konsumentowi wartość dokonanej przez niego zapłaty. Dokonując danego zwrotu, Sprzedawca korzysta ze sposobu płatności, którym posłużył się Konsument składając Zamówienie.
  4. Mając na uwadze art. 38 1 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta, a także § 5 ust. 1 niniejszego Regulaminu – Konsumentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy po rozpoczęciu spełnienia świadczenia. W treści wiadomości elektronicznej, o której mowa w § 4 ust. 6, Sprzedawca jednocześnie informuje Konsumenta, że po udostępnieniu mu zamówionego Produktu – traci prawo odstąpienia od umowy. Rozpoczęcie spełnienia świadczenia ma miejsce w chwili dostarczenia Produktu Klientowi. Klient, składając Zamówienie, może zaznaczyć opcję  braku zgody na udostępnienie mu Produktu przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. W takim przypadku Produkt zostanie mu udostępniony po upływie danego terminu, tj. 14 dni od dnia zawarcia Umowy.

8. Bezpieczeństwo Danych Osobowych

  1. Administratorem danych osobowych przetwarzanych przy realizacji postanowień Regulaminu jest Sprzedawca. Zakres, cel i zasady przetwarzania danych osobowych wskazane zostały w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej pod adresem https://kidco.pl/polityka-prywatnosci

9. Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane w Sklepie formułowane i wysyłane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany / aktualizacji niniejszego Regulaminu. Nowy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji na stronie Sklepu Sprzedawcy.
  3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy następujących aktów prawnych: kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz inne, właściwe przepisy powszechnie obowiązujące.
  4. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów jest sąd właściwy dla miejsca siedziby Sprzedawcy.
  5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od29.11.2014 r.